МАТЕМАТИКА
4 год на тиждень
І
семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
1
|
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу за 2-й клас (17 год)
Усна і письмова нумерація чисел першої
сотні. Випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел
(с. 4-6, №1-12)
|
|
2
|
Нумерація чисел у межах 100. Переставний
і сполучний закони додавання. Довжина, маса, місткість, час як властивості
предметів навколишнього світу. Задачі на знаходження суми трьох доданків (с. 6-9, №13-23)
|
|
3
|
Прийоми усного додавання і віднімання у
межах 100. Додавання і віднімання чисел частинами. Позначення геометричних
фігур буквами латинського алфавіту. Задачі на різницеве порівняння (с. 9-10, №24-35)
|
|
4
|
Зв'язок дій додавання і
віднімання. Рівняння. Одиниці вимірювання довжини — сантиметр,
дециметр, метр. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Побудова
відрізка заданої довжини. Задачі на знаходження невідомого доданка (с. 10-12, №36-48)
|
|
5
|
Рівняння. Задачі на знаходження
невідомого зменшуваного, від'ємника. Співвідношення між одиницями довжини.
Порівняння іменованих чисел. Коло, круг (с.12-13,
№49-60)
|
|
6
|
Додавання і віднімання чисел у межах 100
з переходом через розряд. Залежність результатів додавання й віднімання від
зміни одного з компонентів. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька
одиниць. Периметр многокутника (с. 13-15, №61-71)
|
|
7
|
Перевірка додавання відніманням.
Складання і розв'язування обернених задач (с. 15-16,
№72-81)
|
|
8
|
Додавання суми до числа. Задачі на дві
дії (додавання і віднімання). Одиниці вимірювання часу. Дії з іменованими
числами (с. 16-17, №82-91)
|
|
9
|
Доба. Година. Хвилина. Секунда.
Визначення часу за годинником.
Самостійна робота
|
|
10
|
Віднімання суми від числа. Задачі на
різницеве порівняння. Порівняння іменованих чисел. Визначення часу за
годинником (с. 17-19, №91-102)
|
|
11
|
Додавання і віднімання двоцифрових чисел
з переходом через розряд. Задачі на дві дії (додавання і віднімання), які є комбінаціями простих задач вивчених видів. Дії з
іменованими числами (с. 19-20, №103-113)
|
|
12
|
Табличне множення і ділення
2-5. Взаємозв'язок між множенням і діленням. Назви
компонентів і результату дії множення. Переставний закон множення. Прості і
складені задачі на табличне множення. Периметр квадрата (с. 20-21, № 114-125)
|
|
13
|
Табличне множення і ділення 2-5. Назви
компонентів і результату дії ділення. Числові рівності та нерівності. Задачі
на збільшення (зменшення) числа у кілька разів. Задачі на кратне порівняння двох
чисел. Периметр прямокутника (с. 21-22,
№126-137)
|
|
14
|
Рівняння на знаходження невідомих
компонентів дій множення і ділення. Задачі на знаходження невідомих —
множника, діленого, дільника. Залежність результатів множення і ділення від
зміни одного з компонентів дій
(с. 23-24, №138-148))
|
|
15
|
Властивості множення і ділення. Множення
чисел на 0 і 1. Ділення на одиницю. Ділення нуля. Порядок дій. Задачі на 2-3 дії різних ступенів, які є комбінаціями простих
задач вивчених видів (с.24-25, №149-159)
|
|
16
|
Контрольна робота
|
|
17
|
Аналіз контрольної роботи. Множення і ділення числа на 10. Повторення
вивченого. Підсумок по темі (с. 26-27, №160-173)
|
|
18
|
Таблиці
множення і ділення (9 год)
Складання таблиці множення числа 6.
|
|
19
|
Таблиця
ділення на 6. Розв'язування задач, які включають ділення на 6. Творча робота
над задачами
|
|
20
|
Складання
таблиці множення числа 7. Задачі на зведення до одиниці
|
|
21
|
Таблиця
ділення на 7. Задачі вивчених видів
|
|
22
|
Складання
таблиці множення числа 8. Розв'язування задач на дві і три дії
|
|
23
|
Таблиця
ділення на 8. Знаходження частини числа. Складена задача, яка включає
знаходження частини числа
|
|
24
|
Вправи і
задачі на засвоєння таблиці множення числа 9. Складені задачі, які включають
знаходження частини числа
|
|
25
|
Таблиця
ділення на 9. Вправи і задачі на застосування таблиці ділення на 9
|
|
26
|
Самостійна робота. Повторення вивченого. Підсумок по темі
|
|
27
|
Нумерація
чисел у концентрі «Тисяча» (10 год)
Трицифрове число. Утворення трицифрового
числа (101-199). Читання і запис трицифрових чисел. Задачі на 2-3 дії різних
ступенів, які є комбінаціями простих задач вивчених видів (с. 28-33, №174-183)
|
|
28
|
Утворення трицифрового числа. Читання і
запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Порівняння сотень. Додавання і
віднімання сотнями. Складання задачі за коротким записом (с. 30-31, №184-193)
|
|
29
|
Місце числа у натуральномуряді.Попереднє і наступне числа.
Порівняння чисел на основі порядку їх слідування у натуральному ряді. Задачі
на 2-3 дії різних ступенів, які є
комбінаціями простих задач вивчених видів
(с. 32-33, №194-204)
|
|
30
|
Читання чисел, записаних у розрядній
таблиці. Розряд сотень. Додавання і віднімання на основі розрядного складу
чисел. Розв'язування складеної задачі (с. 33-34,
№205-214)
|
|
31
|
Читання і запис чисел у розрядній
таблиці. Розрядний склад числа. Запис числа у вигляді суми розрядних
доданків. Визначення загальної кількості сотень, десятків, одиниць у
трицифрових числах. Міліметр
(с. 35-36, №215-225)
|
|
32
|
Додавання і віднімання наоснові
розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр. Співвідношення
між одиницями вимірювання довжини
(с. 37-39, №226-237)
|
|
33
|
Розв'язування і порівняння задач, що
містять групу взаємопов'язаних величин. Знаходження периметра квадрата і
прямокутника (с. 39-40, №238-247)
|
|
34
|
Одиниця вимірювання маси — тонна.
Співвідношення між одиницями вимірювання маси. Задачі на зведення до одиниці
(перший вид) (с. 40-41, №248-258)
|
|
35
|
Контрольна робота
|
|
36
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування задач на знаходження четвертого пропорційного способом
зведення до одиниці. Повторення вивченого.
Підсумок по темі
|
|
37
|
Арифметичні дії з числами на основі
нумерації. Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел (16 год)
Аналіз контрольної роботи. Додавання і
віднімання числа 1 (170 + 1; 187-1). Попереднє і наступне числа у натуральному
ряді. Істинні і хибні числові рівності і нерівності. Задачі на дві дії
першого ступеня (с. 42-43, №259-268)
|
|
38
|
Додавання наоснові десяткового складу
числа. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі на
дві дії першого ступеня (с. 43-44, №
269-279)
|
|
39
|
Віднімання наоснові десяткового складу
числа. Ознайомлення з групами взаємопов'язаних величин, які перебувають у
пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час
роботи (с. 44-46,
№280-290)
|
|
40
|
Додавання і віднімання наоснові
десяткового складу числа. Рівняння, у яких права частина подана числовим
виразом. Розширена задача на спосіб зведення до одиниці (с. 46-47, №291-300)
|
|
41
|
Порівняння сотень. Додавання і
віднімання сотнями. Уявлення про нерівності зі змінною. Складені задачі на
2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач
(с. 48-49, №301-310)
|
|
42
|
Додавання і віднімання способом
округлення. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів
простих задач (с. 49-50, №311-320)
|
|
43
|
Усне додавання трицифрових чисел виду
240 + 430; Розширена задача на спосіб зведення до одиниці.
Розв'язування задачі виразом (с.50-52,
№321-330)
|
|
44
|
Усне віднімання трицифрових чисел виду
480 - 250. Задача на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох
доданків (с. 52-53, №331-339). Самостійна робота
|
|
45
|
Усне додавання і віднімання трицифрових
чисел виду 240 + 430; 480 - 250. Складання задачі за коротким записом.
Розв'язування нерівностей (с. 53-54,
№340-348)
|
|
46
|
Додавання круглих чисел наоснові правила
додавання числа до суми. Задачі, що містять величини, які перебувають у
пропорційній залежності: загальний виробіток, продуктивність праці, час
роботи (с. 55- 56, №349-357)
|
|
47
|
Віднімання круглих чисел наоснові
правила віднімання числа від суми. Прості та складені іменовані числа. Порівняння
іменованих чисел. Задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач (с. 56-57, №358-366)
|
|
48
|
Додавання круглих трицифрових чисел з
переходом через розряд виду 230 + 80. Розв'язування рівнянь. Складені
задачі на 2-4 дії, які е комбінацією вивчених видів простих задач (с. 57-59, №367-377)
|
|
49
|
Віднімання круглих трицифрових чисел з
переходом через розряд виду 230 - 80. Розв'язування рівнянь. Задачі на
обчислення довжини сторони прямокутника за відомим периметром і довжиною
іншої його сторони
(с. 59-61, №378-389)
|
|
50
|
Додавання і віднімання вивчених видів.
Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків (с. 61-62, №390-400)
|
|
51
|
Контрольна робота
|
|
52
|
Аналіз контрольної роботи.
Додавання і віднімання вивчених видів. Розв'язування задач. Повторення
вивченого. Підсумок по темі (с. 63, №401-409)
|
|
53
|
Письмове додавання й віднімання трицифрових
чисел (8 год)
Алгоритм виконання письмового додавання.
Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд
(с. 64-65, №410-419)
|
|
54
|
Алгоритм виконання письмового
віднімання. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.
Задачі на знаходження периметра прямокутника
(с. 66-67, №430-438)
|
|
55
|
Письмове додавання трицифрових чисел у випадку,
коли сума одиниць дорівнює 10 або сума десятків дорівнює 10 десяткам.
Складання задач на дві дії за поданим виразом. Істинні та хибні висловлювання
(с. 68-70, №430-438)
|
|
56
|
Письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел
із переходом через розряд. Складені задачі на збільшення (зменшення) суми
двох чисел на кілька одиниць (с. 70-72, №439-447)
|
|
57
|
Письмове віднімання двоцифрових чисел із переходом через
розряд. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом.
Розв’язування простих задач способом складання рівняння (с. 72-73, №4448-456)
|
|
58
|
Контрольна робота
|
|
59
|
Аналіз контрольної роботи. Письмове віднімання
двоцифрових і трицифрових чисел (з переходом через розряд) (с. 75-76,
№466-475)
|
|
60
|
Перевірка правильності виконання дій додавання й
віднімання двоцифрових і трицифрових чисел.
(с. 76-78, №476-484)
|
|
60
|
Закріплення письмових прийомів додавання й
віднімання чисел у межах 1000. Розв’язування рівнянь
(с. 78-79, №485-494). Підсумок по темі
|
ЛІТЕРАТУРНЕ
ЧИТАННЯ
119 год (І семестр – 3год на тиждень,
ІІ
семестр – 4 год на тиждень)
І СЕМЕСТР
№
|
Дата
|
Тема
|
Стор.
|
І семестр
Цікава книга природи |
|||
1.
|
Вступ до розділу «Цікава книга природи». Напорозі чарівниця осінь. «Перший подих осені» (за А. Волковою)
|
5-6
|
|
2.
|
Листки тендітні та сумні летять, кружляючи крилато. К. Перелісна «Осінні танці».
|
7-8
|
|
3.
|
Осінь, ось вона, осінь!
Л. Костенко «Вже брами літа замикає осінь» «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять),
|
9
Напам.
|
|
4
|
Де лісова гілка — там і білка.
М. Сингаївський
«Осіння гра».
|
10-11
|
|
5
|
Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні. Г. Черінь. «Чи ми
з природою єдині».
В.Сухомлинський
«Соромно перед соловейком»
|
11-12
|
|
6
|
Позакласне читання
№1.
Буду я природі другом |
||
7
|
М.
Вінграновський «Сама собою річка ця тече. Є. Гуцало «Рятівник»
|
7-9
«Моя
домашня читанка»
|
|
8
|
М.
Слабошпицький «Чндасія на балконі
|
9-12
«Моя
домашня читанка»
|
|
9
|
Бережи
природу.
О.
Пархоменко «Піраміду муравлі звели»
С.
Носань.»Дощові води»
|
14-16
«Моя
домашня читанка»
|
|
10
|
·
Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)
|
||
11
|
Аналіз контрольної роботи. Як же гарно, чудово, привітно, ніби в
казці, в осінньому лісі.
О. Донченко «Лісовою стежкою»
|
13-15
|
|
12
|
Позакласне читання
№2. Книги,
газети, журнали читай — розуму набирай. (Бібліотечний урок)
|
||
13
|
Образи природних явищ.
«Листопад — ворота зими» За Алевтиною
Волковою
Підсумок за розділом «Цікава книга природи» |
15-17
Тема
|
|
Від слова – до книги
|
|||
14
|
Вступ до розділу «Від слова — до книги».
Мова-дивний скарб «Наша мова»(за А. Коваль)
|
18-21
|
|
15
|
«Наша мова» (за А.
Коваль)(продовження)
|
21-22
|
|
16
|
Мова барвиста, мова багата.Д. Білоус «Кожну літеру ціни» І. Січовик
«Мова»
|
22-25
|
|
17.
|
Привчайтеся працювати зі словниками. О.Савченко«Привчайтеся працювати із словниками».
|
25-26
|
|
18.
|
Позакласне читання
№3.
Мова і книги – найкращі винаходи людства
|
||
19.
|
Мова — безцінний скарб.Д.Білоус
«Дивне розмаїття». Нузет Умеров«Диктант».
|
26-28
|
|
20.
|
Мова барвиста, мова багата.
Д.Білоус
«Чари барвінкові», «Брати ноги на плечі», Мовна загадка
|
17-19
«Моя
домашня читанка»
|
|
21.
|
Вступ до теми «Похвала книгам!». Як
з’явилася книга. «Як з’явилася друкована книга» (за В. Дацкевичем) .
|
29-31
|
|
22.
|
Книги в Київській Русі. «Як
жила книга за часів Київської Русі» (за О.Єфімовим)
|
32-33
|
|
23.
|
Перший український майстер книгодрукування. «Друкар книг, перед тим небачених»(за О. Єфімовим)
|
33-35
|
|
24.
|
Позакласне читання
№4.Бібліотечний урокПрактичне ознайомлення із поняттям «прикнижкова анотація», «відомості
про письменника»
|
27-30
«Моя
домашня читанка»
|
|
25.
|
Сонце — джерело світла, а книга — знань. Д.Павличко «Соняшник». Прислів’я. Цікаво знати!
|
36-37
|
|
26.
|
Книга дітей до себе манить. Л. Повх «У бібліотеці»
Будь допитливим. Олександра
Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»
|
38-39
39-41
|
|
27.
|
·
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)
|
||
28
|
Аналіз контрольної роботи. Місто твоїх друзів
«Бібліотека —
затишний дім для зустрічі читача з книгою»
(за матеріалами Державної
бібліотеки України для дітей)
|
42-44
|
|
29
|
Підсумковий урок за розділом «Від слова до книги» Бліц-турнір «Чи
уважно ти читав?»
|
44-45
Тема
|
|
З чистого джерела народної творчості
Чарівні казки
|
|||
30
|
Позакласне читання
№5.
«Казка — це диво, сповнене краси»(українські чарівні казки) |
||
31
|
Вступ до розділу «З чистого джерела
народної творчості».Народний герой.«Кирило
Кожум’яка» (українська народна казка)
Контрольна
робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
46-50
|
|
32
|
Дивовижні перетворення.«Кривенька качечка»(українська народна
казка)
Контрольна
робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
50-53
|
|
33
|
«Вечірник,
полуночник і світанок»
(українська народна
казка)
Контрольна
робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно)
|
33-37
«Моя домашня
читанка»
|
|
Народні пісні
|
|||
34
|
Народні пісні «Два півники» «Грицю,Грицю».(напам’ять). «Пісенька житнього віночка» (українські дитячі пісеньки).
|
54-56
Напам.
|
|
35
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів’я. Скоромовки.
Загадки.
Мирилки.(«Вишеньки» напам’ять)
Вікторина «Чи уважно ти читав?»
|
57-60
32 Напам.
|
|
36
|
Позакласне читання
№6.
До джерел народної мудрості
|
31-42
«Моя
домашня читанка»
Тема
|
|
Літературні казки
|
|||
37
|
Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса-казка». Валентин Бичко «Казка-вигадка». Анатолій
Дімаров «Для чого людині серце»
|
61-66
|
|
38.
|
Яка совість, така й честь.
Вадим Скомаровський«Чому в морі вода солона?» |
67-71
|
|
39.
|
Позитивні та негативні персонажі.
Юрій Ярмиш «Місто
дружних майстрів»
|
71-74
|
|
40.
|
Позитивні та негативні персонажі.
Юрій Ярмиш «Місто
дружних майстрів»
( Продовження роботи над текстом.Складання плану казки; переказ казки за планом)
|
74-77
|
|
41.
|
Олександр Зима «Про сірого ворона та чарівні окуляри»
|
58-61
«Моя
домашня читанка»
|
|
42.
|
Ю. Ярмиш
«Паличка – рятівниця»
(Продовження роботи над текстом.Складання плану казки; переказ казки за планом)
|
62-66
«Моя
домашня читанка»
|
|
43.
|
Позакласне читання
№7.
Літературні казки |
58-73
«Моя
домашня читанка»
|
|
44.
|
О. Іваненко «Синичка»
·
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
||
45.
|
Незабудко, допоможи хутко!
І.Калинець «Про що розповіли незабудки»(Складання плану казки; переказ казки за планом)
·
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
58-60
«Я люблю
читати»
|
|
46.
|
Несмійся з другого, щоб тобі не було того. Всеволод Нестайко «Суд у цирку»«Чи уважно ти читав?»
·
Контрольна робота №4. Навичка читання вголос (усно)
|
77-82
|
|
47.
|
Позакласне читання
№8.
Зима. Колядування. Щедрування. |
||
48.
|
Підсумковий урок
|
Тема
|
Перелік авторів, які визначені у
колі читання, має рекомендований
характер і може бути змінений учителем із урахуванням читацьких інтересів учнів
та авторами чи укладачами підручників, зважаючи на авторську концепцію
підручника (оновлена Програма 2016)
УКРАЇНСЬКА МОВА
119
годин
І
семетр – 64 години (4 години на тиждень)
ІІ
семетр – 55 годин (3 години на тиждень)
1.
|
Мова і мовлення
Мова — найважливіший
засіб спілкування. Українська мова — державна мрва України. Український
алфавіт.
|
Впр. 1-9
|
|
Культура усного і
писемного мовлення
|
Впр. 10-19
|
||
Культура спілкування.
Основні правила культури спілкування. Слова ввічливості
|
Впр. 20-23
|
||
Текст
Розвиток уявлень про
текст. Основні ознаки тексту
|
Впр.
24-28
|
||
Мета, типи тексту
|
Впр. 29-35
|
||
Будова тексту. Засоби
зв'язку речень у тексті
|
Впр.
|
||
Побудова
тексту-розповіді. Складання усної розповіді за серією Малюнків
|
Впр. 41-48
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Власне висловлення (есе)
Контрольна робота: складання діалогу
|
Впр.
47-52
|
||
Спостереження за ознаками
текстів різних типів і стилів
Контрольна робота: складання діалогу
|
Впр. 53-56
|
||
Складання текстів-описів.
Зіставлення художніх і науково-популярних описів
|
Впр. 57-59
|
||
Уявлення про абзац.
Спостереження за роллю абзаців у тексті. Поділ тексту на абзаци за поданим
планом Контрольна робота: складання діалогу
|
Впр. 60-64
|
||
Узагальнення знань учнів
про тексти різних типів і стилів
Самостійна робота
|
Впр.
65-67
|
||
Речення
Повторення й узагальнення знань про основні
ознаки речення
|
Впр. 75-79
|
||
Види речень за метою висловлювання та інтонацією
|
Впр. 80-84
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Інтонування речень. Практичне уявлення про
логічний наголос у реченні
|
Впр. 85-87
|
||
Уявлення про звертання. Розділові знаки при
звертаннях. Розігрування діалогів
|
Впр. 88-92
|
||
4лени речення. Поняття про підмет, присудок і
другорядні члени речення
|
Впр. 93-97
|
||
Закріплення поняття про головні і другорядні
члени речення. Зв'язок слів у реченні
|
Впр. 98-102
|
||
Узагальнювальний урок із розділу «Речення».
Самостійна робота
|
Впр. 103-107
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Слово.
Значення слова
Уявлений про пряме і переносне значення слів
|
Впр. 108-111
|
||
Уявлення про багатозначні слова. Спостереження за
реченнями і текстами з багатозначними словами
|
Впр. 112-115
|
||
Практичне уявлення про омоніми без уживання
терміна (слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення)
|
Впр. 116-120
|
||
Слова, близькі за значенням (синоніми)
|
Впр. 121-125
|
||
Спостереження за роллю синонімів у реченні і
тексті. Пояснення значення окремих фразеологізмів шляхом добору до них
слів-синонімів
|
Впр. 126-128
|
||
Слова, протилежні за значенням (антоніми) :
|
Впр. 129-134
|
||
Контрольна робота з мовної теми
«Речення. Слово. Значення слова»
|
|||
Аналіз роботи. Узагальнення вивченого матеріалу.
|
|||
Розвиток
мовлення
|
|||
Будова слова
Закінчення слова, його роль у реченні
|
Впр. 135-140
|
||
Основа слова
|
Впр. 141-146
|
||
Частини основи
|
Впр. 147-151
|
||
Спільнокореневі слова. Корінь слова. Добір
спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови
|
Впр. 152-155
|
||
Вправи на розрізнення спільно- кореневих слів,
синонімів і різних форм того самого слова
|
Впр. 156-159
|
||
Спостереження за словами з омонімічними
коренями. Розрізнення їх значень
|
Впр. 160-163
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Чергування голосних звуків [о] , [е] з [і] у
коренях слів
|
Впр. 164-168
|
||
Чергування приголосних звуків у коренях слів
|
Впр. 169-173
|
||
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е],
[и], які перевіряються наголосом
|
Впр. 174-178
|
||
Закріплення вмінь добирати слова для перевірки
ненаголошених голосних для їх позначення на письмі
|
Впр. 179-183
|
||
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е],
[и], що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником
|
Впр. 184-189
|
||
Контрольна робот:списування
|
|||
Аналіз перевірної роботи. Спостереження за
літературною вимовою парних дзвінких і глухих приголосних звуків
|
Впр. 190-193
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Засвоєння правила вимови дзвінких приголосних у
кінці слів і складів
|
Впр. 194- 197
|
||
Вправи на закріплення вимови і правопису слів із
дзвінкими та глухими приголосними звуками
|
Впр. 198-204
|
||
Спостереження за явищами заміни в коренях слів
дзвінких приголосних глухими і навпаки
|
Впр.205- 209
|
||
Спостереження за явищами заміни в коренях слів
дзвінких приголосних глухими і навпаки
|
Впр. 205-209
|
||
Префікс як значуща частина слова, словотворчі
вправляння за допомогою префіксів
|
Впр. 210-214
|
||
Префікси і прийменники. Вправи на розрізнення
однозвучних префіксів і прийменників
|
Впр. 215- 219
|
||
Правопис слів із префіксами роз-, без-
|
Впр. 220-224
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Вимова і правопис слів із префіксами 3-,с-
|
Впр. 225-228
|
||
Закріплення правила про вимову і правопис слів із
префіксами з-, с-
|
Впр. 229-232
|
||
Контрольна
робота:письмовий переказ
|
|||
Аналіз перевірної роботи. Правило вживання апострофа після
префіксів
|
Впр.233- 236
|
||
Закріплення правила вживання апострофа після
префіксів
|
Впр. 237-240
|
||
Ознайомлення з суфіксом як значущою частиною
слова
|
Вир, 241-245
|
||
Розвиток
мовлення
|
|||
Закріплення поняття про суфікс та його
словотворчу роль. Словотворчі вправи та моделювання будови слів
|
Впр. 246-250
|
||
Послідовність розбору слова за будовою. Усний і
письмовий розбори слів за будовою
Самостійна робота
|
Впр. 251-255
|
||
Контрольна робота: диктант
|
|||
Аналіз результатів контрольної роботи.
|
Впр. 256-258
|
||
Узагальнювальний урок за семестр
|
Слова, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати: абрикóс, адрéса, áйстра,
акваріум, апельси́н, апети́т, асфáльт, вдячний, велосипéд,
вóгнище, вокзал ,внесок, гармонія,горизóнт, гримі́ти, депутáт, децимéтр, дирéктор, елéктрика,
кипі́ти, кишéня, колекти́в, комбáйн,
коридóр, космонáвт, крини́ця,
минýлий, милосердний, очерет,
пирі́г, приязний, президéнт, пшени́ця,
сантимéтр, секýнда, тривóга,
фéрмер, хвили́на, черéмха, черéшня (40 слів).
ПРИРОДОЗНАВСТВО
І
семестр
№ уроку
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
1.
|
ВОДА (8год)
Вода в природі.
|
|
2.
|
Властивості рідин на
прикладі води.
Практична робота. Порівняння властивостей
води та інших рідин.
|
|
3.
|
Температура плавлення
льоду та кипіння води.
|
|
4.
|
Значення трьох станів
води для життя на Землі.
|
|
5.
|
Вода – розчинник.
Розчинні та нерозчинні речовини.
Практична робота. Дослідження розчинності
речовин, що використовуються у побуті
|
|
6.
|
Прісна та морська
вода. Розподіл запасів прісної води на Землі.
|
|
7.
|
Як людина використовує
властивості води? Охорона водойм.
|
|
8.
|
Узагальнення
знань з теми: «Вода»
Контрольна робота
|
|
9.
|
ПОВІТРЯ (7 год)
Аналіз контрольної
роботи.
Газоподібні речовини.
|
|
10.
|
Повітря як суміш
речовин, його склад та властивості.
Практична робота. Дослідження властивостей
газоподібних речовин на прикладі повітря.
|
|
11.
|
Розширення газів за
нагрівання.
|
|
12.
|
Рух повітря. Поняття
про виникнення вітру.
|
|
13.
|
Як людина використовує
властивості повітря? Охорона повітря.
|
|
14.
|
Навчальний проект: «Звідки береться пил?»
|
|
15.
|
Узагальнення
знань з теми: «Повітря».
Самостійна робота
|
тема
|
16.
|
КОРИСНІ КОПАЛИНИ. ҐРУНТИ (8 год)
Корисні копалини –
гірські породи, які використовує людина.
|
|
17.
|
Види корисних копалин
(тверді, рідкі та газоподібні).
Практична робота. Ознайомлення з колекцією
корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних
копалин.
|
|
18.
|
Різноманітність
корисних копалин та використання їх людиною. Значення корисних копалин для
людини.
|
|
19.
|
Ґрунт. Склад ґрунту.
Практична робота. Виявлення повітря та води у
складі ґрунту.
|
|
20.
|
Родючість – основна
властивість ґрунту.
|
|
21.
|
Хто живе у ґрунті?
Роль живих організмів в утворенні ґрунту.
|
|
22.
|
Значення і охорона
ґрунтів.
|
|
23.
|
Узагальнення
знань з теми: «Корисні копалини. Ґрунти».Контрольна
робота
|
|
24.
|
ЕНЕРГІЯ В НАШОМУ ЖИТТІ (7 год)
Аналіз контрольної роботи.
Паливні корисні
копалини (вугілля, нафта) та їхнє використання людиною.
|
|
25.
|
Паливні корисні
копалини (газ, торф) та їхнє використання людиною.
|
|
26.
|
Невичерпні джерела
енергії (Сонце, вітер і вода) та їхнє використання людиною.
|
|
27.
|
Побутові прилади, які
споживають енергію.
|
|
28.
|
Навчальний проект: Який дар природи для людства найцінніший (повітря, вода, тварини,
рослини, ґрунт, корисні копалини)?
|
|
29.
|
Поняття про збереження
тепла та електроенергії у побуті.
|
|
30.
|
Екскурсія. «Тепло у твоєму домі (шкільна котельня)»
|
|
31.
|
Узагальнення
знань з теми«Енергія в нашому житті».Контрольна
робота
|
|
32.
|
Аналіз к роботи. Підсумковий
урок
|
тема
|
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
1 год на тиждень
І семестр
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
1
|
Мозаїка (3 год)
Мозаїка. Торцювання
(контурне). Загальні відомості про виготовлення мозаїки технікою торцювання.
Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення виробів (с. 15-16)
Пр. р. Виготовлення контурної мозаїки технікою
торцювання
(Картон,
гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель,
ножиці, стрічка)
|
|
2-3
|
Основні прийоми роботи та послідовність виконання
мозаїки технікою торцювання (с. 17-19)
Пр. р. Мозаїчне торцювання.
(Картон,
гофрований папір або серветки, стержень від кулькової ручки, клей, пензель,
ножиці, стрічка)
|
|
4
|
Квілінг. Загальні відомості
про техніку квілінг. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення
виробів технікою квілінг (с. 24-27).
Пр. р. Квілінг. Квіти.
(Набір
для квілінгу, клей, ножиці, картон)
|
|
5
|
Квілінг. Основні прийоми роботи та послідовність
виготовлення виробів технікою квілінг (с. 24-27).
Пр. р. Вітальна листівка.
(Набір
для квілінгу, клей, ножиці, картон)
|
|
6
|
Комбінування
природних і пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів
з природних матеріалів і пластиліну (с. 46-47).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних
матеріалів і пластиліну. Композиція «Два півники горох молотили…»
(Шишки,
каштани, жолуді, сухе листя, пір’я, гілочки, пластилін, стеки, дощечка)
|
|
7
|
Комбінування природних і пластичних матеріалів
(с. 50-51).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних
матеріалів і пластиліну. Гарбузові фантазії.
(Пластилін,
дощечка, гарбузове насіння)
|
|
8
|
Комбінування природних і пластичних матеріалів
(с. 51-52).
Пр. р. Виготовлення виробів з природних
матеріалів і пластиліну. Міні-скульптури.
(Шишки,
каштани, жолуді, морква, картоплина, насіння соняшника, сухе листя, пір’я,
гілочки, пластилін, дощечка)
|
|
9
|
Орігамі. Виготовлення об’ємних
виробів технікою орігамі. Інструменти і пристосування для роботи в техніці
орігамі (с. 32-33).
Пр. р. Виготовлення виробів технікою оригамі.
Краб.
(Квадратний
аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)
|
|
10
|
Орігамі.
Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі.
Білий птах.
(Квадратний
аркуш білого паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові
олівці)
|
|
11
|
Орігамі.
Пр. р. Виготовлення виробів технікою орігамі.
Осіннє листя.
(Квадратний
аркуш паперу, клей, пензель, кольоровий папір, ножиці, кольорові олівці)
|
|
12
|
Витинанка.Загальні відомості
про техніку виготовлення витинанок Інструменти та пристосування для
виготовлення
(с.6-10).
Пр. р. Виготовлення виробів у техніці витинанки.(Кольоровий папір, картон, ножиці, клей)
|
|
13
|
Витинанка. Послідовність дій під час
виготовлення виробів технікою витинанки
Пр. р. Витинанка і аплікація «Янголи» (с. 11-12).
(Кольоровий
папір, картон, ножиці, клей)
|
|
14
|
Витинанка. Безпечні прийоми праці під час
виготовлення витинанки
Пр. р. Витинанка «Сніжинка».
(Кольоровий
папір, картон, ножиці, клей)
|
|
15
|
Робота з пластичними матеріалами (3 год)
Властивості пластичних
матеріалів (пластилін, полімерна глина, глина, солоне тісто). Вироби об’ємної форми.
Рельєф. Барельєф.
(с. 42-43).
Пр. р. Виготовлення з
пластиліну барельєфних форм. Рибки в акваріумі.
(Картон,
ножиці, пластилін, стеки, дощечка)
|
ОБРОЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
35
годин (1 година на тиждень, із них 3 год – резервний час)
(За підручником М.І.Резніченко,
С.К.Трач)
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
1.
|
І семестр
У майстернях графіка та живописця
«В гостях у художників». Відео мандрівка до майстерні
художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання. Виконання графічними
матеріалами композиції «Які бувають дерева?»(радісне, сумне, сердите, хворе,
старе та ін.)
|
|
2.
|
Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та
характеру поверхні зображуваних
об’єктів та предметів. Виконання ілюстрації до вірша графічними засобами.
«Сад»
|
|
3.
|
Елементарне поняття про динамічну композизію. Передавання руху
вприроді графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. Створення
графічної композиції «Вітер. Дощ»
|
|
4.
|
Мандрівкаи до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти
та обладнання.Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні
кольори, кольоровий спектр). Малювання фарбами композиції «Дарунки осені».
|
|
5.
|
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою.
Кольорові контрасти. Створення фарбами композиції «Барви моря».
|
|
6.
|
Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові
відтінки, нюанси. Створення композиції з образним сюжетом «Осінь золотиста
барвами горить».
|
|
7.
|
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими
фарбами. «Сонячні квіти»
|
|
8.
|
Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель по-мокрому.
Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру. Виконання
колірної замальовки на вологому папері. «Дощовий день»
|
|
9.
|
У майстернях
скульптора, архітектора й народних майстрів
Мандрівка до майстерні художника-скульптора. Матеріали, інструменти
та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Робота
з пластиліном. «Африканські звірі».
|
|
10.
|
Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Відтворення
фактури зображуваної поверхні.
«Запишався наш павич».
|
|
11.
|
Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти й обладнання
художника-архітектора. Створення компози ції «Крижаний палац».
|
|
12.
|
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за
формою та характером будівель. Виготовлення макету будиночка.
|
|
13.
|
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти й обладнання.
Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Складання ескізу вишивки на
паперів в клітинку.
|
|
14.
|
Гончарство в Україні. Основні види гончарного посуду, різноманітність
форм. Узгодженість декору з формою. «Найкращий виріб гончара» (глечик)
|
|
15.
|
Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування
художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперо -пластики. «Бородатий
Морозенко»
|
|
16.
|
Узагальнення навичок роботи в техніці паперо -пластики . Створення
виробу в техніці мотанки. «Різдвяне янголятко»
|
|
17.
|
ІІ семестр
В гостях у художників:
пейзажиста,
анімаліста, портретиста, майстра натюрморту
Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на
пропедевтичному рівні)
«Яким буває море?» |
|
18.
|
Пейзаж. Відтворення плановості розміщення об’єктів у просторі шляхом
загороджування. Малювання пейзажу «Подорож у гори».
|
|
19.
|
Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні
уявного краєвиду. Створення композиції
«Загадкова країна».
|
|
20.
|
Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок малювання
тварин(звірів, птахів, комах), знання їх елементарної будови. «Снігурі»
|
|
21.
|
Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі (на
початковому рівні).
Колективна робота «Вірні друзі людини» |
|
22.
|
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва. «Моя мама (бабуся,
тато, брат тощо)».
|
|
23.
|
Актуалізація знань про елементарну будову фігури людини. Зображення
людини в русі. Колективна робота «Зимові спортивні розваги»
|
|
24.
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення
головного в композиції. «Натюрморт за уявою»,
|
|
25.
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення
головногов композиції. «Вербові котики»
|
|
26.
|
Натюрморт з натури. Композиція з неживих предметів (квіти у вазі).
|
|
27.
|
Улюблені сюжети в мистецтві. Художник і театр
Побутові теми в творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні
багатофігурної композиції. «Веселе свято»
|
|
28.
|
Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Передача
індивідуальної характеристики казкового персонажа.
Ілюстрація до казки «Лисичка-сестричка» |
|
29.
|
Знайомство з художниками
театру, з елементами сценографії (декорації, сцена тощо) та їх
призначенням. Афіша до вистави «Рукавичка»
|
|
30.
|
Значення форми, кольору, декору в створенні виразних театральних
масок. «Театральна маска».
|
|
31.
|
Роль костюма в розкритті образу театрального героя. Узгодження форми
(деталей одягу) з декором. «Костюм театрального героя»
|
|
32.
|
Різновиди ляльок в театрі та мультиплікації. Конструювання лялькового
персонажа. Пальцева лялька для вистави «Коза-дереза»
|
|
33.
34.
|
Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу
театральної афіші.
Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в
тематичній композиції. «На арені цирку»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар