БЕРЕЗНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ І-ІІІ ступенів ШКОЛА №2
«Схвалено»
на
засіданні творчої майстерні
02.09.2019 р.
|
«Затверджено»
на
засіданні науково-методичної ради шкільного методичного кабінету __.09.2019 р., протокол №
|
П Л А Н Р О Б О Т И
Творчої майстерні
учителів четвертих
класів
на 2019/2020 навчальний рік
Керівник: Нересниця
Людмила Миколаївна
Березне
– 2019
ВСТУП
У період, коли освіта
України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів
навчання, в залученні інноваційних методик до процесу формування в учнів
предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні
громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, творчо підходити до
вирішення тієї чи іншої проблеми, самоконтролювати та самооцінювати результати
своєї діяльності.
Нова українська школа
– це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити
школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як
це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до
якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично
мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними
громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут
панують співпраця та взаєморозуміння.
Учитель – це людина,
на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими,
тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша
мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати
його соціальний статус.
Щоб навчати
по-новому, вчитель повинен отримати свободу дій – обирати навчальні матеріали,
імпровізувати та експериментувати. Цю свободу дає новий закон «Про освіту».
Мета :
виявити і розвивати творчий потенціал особистості
педагога;
створити належні умови для постійного професійного
зростання вчителів, їх загальної і духовної культури;
удосконалення методичної майстерності вчителя,
спроможного компетентно виховувати в учнів національну свідомість як запоруку
соціалізації особистості молодшого школяра в сучасних умовах розвитку
суспільства.
Основні завдання :
формування фахової компетентності педагогів щодо
психолого – педагогічного проектування навчально-виховної роботи;
навчити осмислювати особистий рівень професійної
компетентності, розроблювати моделі індивідуального маршруту формування
професійної майстерності;
формування потреби педагогів в інноваційній діяльності;
формування професійної компетентності
конкурентноспроможного вчителя, його світоглядні орієнтації, виробляти власну
філософію життєдіяльності, самоідентифікації та самореалізації в кожній із сфер
суспільного життя;
реалізація нового обласного науково-методичного проекту
з одночасним пошуком технологій втілення його в навчально-виховний процес;
розвиток творчих можливостей педагогів в умінні
самостійно конструювати власну діяльність, орієнтуватися в інформаційному
просторі, використовуючи набуті знання на практиці;
виявлення, узагальнення й поширення педагогічного
досвіду.
План роботи творчої майтерні
вчителів початкових класів на 2019 – 2020 н.р
Проблемне питання педагогічного колективу школи
«Впровадження
акмеологічних засад компентентісно спрямованого розвитку у загальноосвітньому
навчальному закладі».
Науково-методична проблема учасників творчої майстерні:
«Впровадження компетентнісно орієнтованого підходу у
освітній процес»
МІСІЯ:
- створення ефективних
засобів методичного супроводу для здійснення освітньої діяльності;
- забезпечення
освітньо-культурних потреб педагогів;
- розробка
стратегічних цілей та оперативне планування освітнього процесу.
ВІЗІЯ:
- упровадження
сучасних інноваційних педагогічних технологій, інформаційно-комунікативних
засобів навчання в освітній процес;
- формування
позитивного іміджу педагогічної діяльності.
Завдання
методичного
об’єднання вчителів початкових класів
1. Впровадження
особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів
ТМ.
2. Створення умов для
успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту
початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення
гуманного соціокультурного середовища для самовираження, само актуалізації,
самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного
професійного розвитку й особистісного само становлення.
4. Задоволення
особистісних потреб вчителів.
5. Формування єдиного
освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.
Напрямки роботи:
I.
Діагностично-прогностичний напрям:
- створення умов для
компетентнісно орієнтованої системи неперервної освіти з метою
надання вчителям
широких можливостей для оновлення, поглиблення,
вдосконалення професійної
компетентності;
- вивчення потреб
педагогів у неперервній освіті та визначення змісту, форм, методів навчання;
- створення системи
інформаційної підтримки вчителів;
- стимулювання
мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти. Розвитку
творчого потенціалу;
- вдосконалення
освітнього процесу.
II.
Навчально-методичний напрям:
- забезпечення участі
педагогів у різноманітних заходах на всіх рівнях;
- моделювання
продуктивної технології інноваційного освітнього процесу;
- теоретичне оволодіння
різними формами. Методами, підходами, технологіями для
вдосконалення
освітнього процесу;
- використання
навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у
професійній
діяльності;
- методичний супровід
атестації педагогів.
III.
Організаційно-координаційний напрям:
- підвищення
професійної компетентності педагогічних працівників;
- координація форм і
методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення
педагогічної
майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- розвиток мотивів
професійної творчої діяльності вчителів;
- планування
індивідуально-освітньої траєкторії та її реалізації в між атестаційний період.
ОРГАНІЗАЦІЯ
САМООСВІТНЬОЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ
У кожному з нас
криються
потенційні творчі
можливості,
і ми повинні
працювати щосили,
аби розкрити цей
потенціал.
Мартін Лютер Кінг
Самоосвіта педагога –
це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала,
адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної
діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперевне
удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта – це
свідомий рух
від: Я – реального
(визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я – ретроспективного
(яким я був у минулому)
до: Я – ідеального
(відповідність сучасним вимогам)
Я – рефлексійного
(самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання
самоосвітньої роботи:
1) знати і розуміти
сучасні тенденції розвитку освіти взагалі, початкової зокрема;
2) удосконалювати
свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
3) організувати свою
діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання
тощо);
4) конструювати та
реалізовувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням
різноманітних методів, форм і технологій;
5) відвідувати уроки
колег і брати участь в обміні досвідом;
6) проектувати власну
програму професійно-особистісного зростання;
7) систематично
цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
8) підвищувати рівень
своєї ерудиції, правової та загальної культури.
№
|
ПІП учасників
|
Науково- методична проблемна тема,
над якою працюють учасники
|
Форма завершення
|
1
|
Нересниця Людмила Миколаївна
|
Формування
якостей читання через призму творчої спадщини В.Сухомлинського
|
Посібник,
методичні
рекомендації
|
2
|
Вознюк Алла Іванівна
|
Формування
пізнавальних інтересів школярів у процесі виховання
|
Посібник,
методичні
рекомендації
|
3
|
Мельник
Олена Василівна
|
Розвиток
навичок читання молодших школярів
|
Посібник,
виступи
|
4
|
Брюханова
Людмила Вікторівна
|
Використання
інтерактивних методів навчання
|
Виступи,
брошура
|
5
|
Задворна
Віра Василівна
|
Виховання
моральності молодшого школяра на основі творчої спадщини В.Сухомлинського
|
Виступи,
брошура
|
Банк даних
науково-методичних проблемних тем учасників
Завдання:
Формування особистості школяра в різних сферах його
життєдіяльності:
ставлення до себе
ставлення до інших
ставлення до діяльності
ставлення до навколишнього світу.
Засідання 1
2 вересня
2019 року
Березнівська
ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Тема. Нова українська
школа – новий зміст освіти
Якщо ми навчатимемо сьогодні
так, як навчали вчора, ми
вкрадемо в дитини завтра.
Конфуцій
І. Організаційне засідання
Мета:
- проаналізувати роботу за минулий
навчальний рік, ознайомити з планом роботи
на 2018-2019 н.р.
-
показати використання творчого підходу педагогів-гуманістів до вирішення питань сучасної школи;
- збагатити свій досвід новими
методичними знахідками;
Завдання:
- підвищення фахового рівня
учасників з питань розвитку гуманної педагогіки, зокрема вивчення і творче
впровадження спадщини В.О.Сухомлинського;
-
удосконалення форм і методів виховної роботи у сфері гуманізації;
- спонукати учасників до передачі напрацьованих знань з теми
педагогам школи;
- аналіз наукової, психолого-педагогічної, методичної
літератури з питань гуманізації навчально-виховного процесу, зокрема
гуманістичних стосунків вчителя та учнів.
- розвиток творчих можливостей
педагогів в умінні самостійно конструювати власну діяльність, орієнтуватися в
інформаційному просторі, використовуючи набуті знання на практиці.
Модуль І. Теоретико-інформаційний.
1.Повідомлення. Ознайомлення з планом роботи школи,
організацією методичної роботи .
Яницька Т.А., заступник директора
2.Педагогічне спілкування. «Бібліотека-джерело інформації» (про
нові надходження до бібліотеки школи)
Гаврилюк Г.О., бібліотекар
3. Презентація. План роботи на
2019-2020 н.р.
Нересниця
Л.М., керівник творчої
майстерні
Модуль ІІ.
Практичний.
Творча лабораторія.
1.Актуальний діалог.
Закон України «Про
освіту» у контексті проблем реформування початкової школи.
Нова початкова школа:
на які моделі орієнтується Україна.
Вознюк Алла Іванівна, учасник ТМ
Модернізація змісту освіти у вимірі
сьогодення: Державний стандарт початкової освіти;
Мельник Олена Василівна, учасник ТМ
Інтеграція та
інтегроване навчання;
Брюханова
Людмила Вікторівна, учасник ТМ
Організація
ефективного і безпечного освітнього середовища.
Задворна Віра Василівна ,учасник ТМ
2.Групова робота.
Інноваційний колаж (аналіз
конспектів уроків, пам’яток, рекомендацій за минулий навчальний рік, обговорення плану роботи на 2019-2020н.р.).
Підготовка матеріалів до проведення
тижня Сухомлинського, ХХVІ Всеукраїнських Педагогічних читань.
учасники ТМ
Модуль ІІІ. Підсумково-релаксаційний.
-
Підведення
підсумків засідання.
-
Укладання проекту
рекомендацій І засідання
Круглий стіл. Обмін думками
з теми засідання.
учасники ТМ
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1) знати основні
положення Концепції «нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів
України від 14.12.2016р. №988;
2) ознайомитися з
наказом МОН України від 13.07.2017р. №1021 «Про організаційні питання
запровадження концепції Нової української школи у ЗНЗ I ступеня»;
3) ознайомитися з
Законом України «Про освіту». Прийнятого Верховною Радою України 05.09.2017р.,
підписаного Президентом України 25.09.2017р.;
4) ознайомитися з
Листом МОН України №1/9-554 від 13.10.2017р. «Щодо нагальних питань
впровадження Закону України «Про освіту»;
5) ознайомитися з
Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 21.02.2018р. №87;
6) опрацювати наказ
МОН України від 20.04.2018р. №407 «Про затвердження Типової освітньої програми
закладів загальної середньої освіти I ступеня» (стосується 2-4 класів);
7) опрацювати наказ
МОН України від 21.03.2018р. №268 «Про затвердження Типових освітніх та
навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти»
(стосується 1 класів);
8) опрацювати
посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг.ред.Бабік Н.М. –
К.:ТОВ «Видавничий дім «Плеяди». 2017р.;
9) ознайомитися з
наказом МОН України №137 від 13.02.2018р. «Про затвердження Примірного переліку
засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для
навчальних кабінетів початкової школи»;
10) опрацювати наказ
МОН України № 283 від 23.03.2018р. «Про затвердження Методичних рекомендацій
щодо організації освітнього простору Нової української школи»;
11) опрацювати Лист
МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 « Інструктивно-методичні рекомендації
щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та
організації освітнього процесу у 2019-2020н.р.»;
12) опрацювати
Інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України
від 08.04.2015р.№412, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.04.2015
за № 472/26917 та методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу дя
1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і
науки України від 21.09.2015 №2/2-14-1907-15 та лист МОН від 22.05.2018
№1/9-332);
13) взяти до уваги
Інформаційне повідомлення Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
МОН України від 05.03.2018р. «Перелік навчальних програм. Варіативний складник.
Початкова школа»;
14) взяти до уваги
наказ МОН України №948 від 05.08.2016р. «Про затвердження змін до навчальних
програм 1-4 класів ЗНЗ» (стосується 2-4 класів);
15) опрацювати «Опис
ключових змін в оновлених програмах початкової школи». Затверджені рішенням
Колегії МОН України від 04.08.2016р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016р.
(стосується 2-4 класів);
16) опрацювати
додаток до наказу МОН України від 19.08.2016р. №1009 «Орієнтовані вимоги до
контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
17) ознайомитися з
Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від
21.05.2018р. №2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом
Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р.
№2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;
18) ознайомитися з
публікаціями на порталі «Нова українська школа»:
- Як по-новому
оцінюватимуть учнів перших класів
- Оцінювання
по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна
використати в Україні
19) взяти до уваги
Лист МОН України від 15.09.2015р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;
20) опрацювати
Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену
наказом МОН України №641 від 16.06.2015р.
21) опрацювати
додаток до наказу МОН України №641 від 16.06.2015р. «Методичні рекомендації
щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
22) взяти до уваги
постанову Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку
організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зі
змінами згідно Постанови Кабінету Міністрів України №588 від 09.08.2017р.;
23) взяти до уваги
Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти від 05.02.2018р. №2.5-281
«Роз’яснення щодо тривалості уроку в інклюзивних класах та функціональних
обов’язків асистента учителя»;
24) взяти до уваги
матеріали статей про інклюзивну освіту на сайтах «Освіторія. Медіа», «НУШ», «На
Урок»;
25) опанувати новітні
практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході
дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах;
26) спланувати
навчально-виховну роботу 1-4 класів на рік, взявши до уваги тематичний підхід
до організації навчання;
27) спланувати та
взяти участь у Тижні початкової школи;
Засідання 2
22
жовтня 2019 року
Березнівська
ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
Тема.
Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.
Мовно-літературна освітня галузь.
Якщо знання – це новий
капітал, то інновації – нова валюта.
Кевін Келлі
Мета:
- практично
втілювати системно-діяльнісний підхід у навчально-виховний процес,
- формувати взаємовідносини вчителя та учнів на
засадах партнерства;
- впроваджувати у навчально-виховний процес
інноваційні технології;
Модуль І. Теоретико-інформаційний.
1. Вивчаємо Державний
стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для
досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
Обговорення інтернет-ресурсів, учасники ТМ
2.Виступ. Інтеграція навичок «Щоденні 5»:
читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для
себе.
Нересниця
Л.М., керівник ТМ
3.Круглий стіл.
Карусель інновацій. Використання інтерактивних
технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на
уроках української мови і літературного читання:
- технологія
«кластера» на уроках літературного читання;
- квестова технологія
у навчанні мови і літератури;
- метод проектів на
уроках літературного читання;
- технологія ЧПКМ
(читання і письмо для розвитку критичного мислення).
Модуль ІІ. Практичний.
1. Презентація
конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів
та прийомів роботи.
Учасники ТМ
2. Практична робота.
Складання портрета сучасного педагога.
3. Психологічна
служба «Моя професія – вчитель». Засоби профілактики та подолання професійного
вигорання педагогів.
Карповець Оксана Василівна, шкільний психолог
Модуль ІІІ. Підсумково-релаксаційний.
1. Підведення підсумків засідання.
2.
Обмін думками з теми засідання.
3.
Укладання проекту рекомендацій ІІ засідання
Завдання
для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1) взяти до уваги
рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
2) опрацювати статтю
«Інтегровані уроки: від теорії до практики»;
3) організувати участь
молодших школярів у Всеукраїнських іграх «Соняшник», «Sunflower», інтернет-олімпіаді «На урок», творчих конкурсах юних
мовознавців;
4) підготовка,
презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо впровадження
Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі.
Засідання 3
Тема. Педагогіка
партнерства як ключовий компонент Нової української школи.
Математична освітня
галузь.
Якщо ти хочеш зміну в майбутньому –
стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді.
Модуль І. Теоретико-інформаційний.
1. Тренінг.
Педагогіка партнерства як продуктивна форма
взаємодії вчителя та учнів.
2. Виступ. Інтеграція
у навчанні молодших школярів математики.
Мельник Олена
Василівна, учасник ТМ
Модуль ІІ. Практичний.
3. Аукціон методичних
ідей.
Інтерактивні форми
організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
- кейс-технологія;
- «перевернуте
навчання»;
- сторітелінг;
- технологія «боншо»;
- технологія квестів;
- технологія «кольорові
капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
Учасники ТМ
4. Шляхи розвитку
критичного мислення молодших школярів на уроках математики.
Нересниця Людмила Миколаївна, керівник ТМ
5. Гра по-новому –
навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод компетентнісного
навчання «Шість цеглинок».
Вознюк Алла
Іванівна, учасник ТМ
Модуль ІІІ. Підсумково-релаксаційний.
Підведення підсумків засідання.
Обмін думками з теми засідання.
Укладання
проекту рекомендацій ІІІ
засідання
Завдання
для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1) ознайомитися
добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти у навчальний процес;
2) взяти до уваги
статтю «Чому LEGO у
школі-це круто»;
3) ознайомитися з
відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом- градля розвитку критичного
мислення»;
4) ознайомитися з
літературою по впровадженню групових методів навчання;
5) переглянути
інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель року-2019» в номінації «Початкова
освіта»;
6) підготувати
матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу та самоаналізу уроку»;
7) взаємовідвідування
та аналіз уроків членами метооб’єднання.
Засідання 4
Тема. Підсумок роботи
методичного об’днання за рік
Навіщо так не возвеличує і не дає
право відчути себе людиною, в
найвищому розумінні цього слова, як
праця, в яку віриш і любиш.
Олександр Білаш
Модуль І. Теоретико-інформаційний.
1.Звіт керівника ТМ
про підсумки роботи за рік.
Модуль ІІ. Практичний.
2. Виставка «Творчі
сходинки». Досягнення членів ТМ (портфоліо вчителів, що вміщує серію
розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про
закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати ,подяки, грамоти та
портфоліо учнів).
3. Звіт членів ТМ про
результативність їх участі в роботі міських семінарів-практикумів. творчих
груп, тижні педмайстерності.
4. Звіт членів ТМ про
навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої
платформи EdEra.
Вебінарах. Інтернет-марафонах.
5. Аналіз результатів
контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у
шкільних, міських олімпіадах.
6. Педагогічний тренінг «Сходинки
успіху в роботі вчителя».
Модуль
ІІІ. Підсумково-релаксаційний.
1. Підведення підсумків засідання.
2.
Обмін думками з теми засідання.
3.
Укладання проекту рекомендацій ІV засідання
Методичні рекомендації
від 02.09.2019 року
Немає коментарів:
Дописати коментар