4 клас І семестр
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П.
№ з/п
|
Знаменна /пам’ятна
дата
|
Тема уроку
|
Дата
|
Читаємо у вересні
|
|||
1
|
1 вересня – День Знань
|
Удосконалення навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із
дотриманням основних норм літературної вимови. Народна соціально-побутова
казка.
Н.Забіла «Нам треба вчитися», українська народна казка «Найдорожчий
плід», прислів’я.
|
|
2
|
5 вересня – Міжнарод-
ний день благодійності
|
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку
твору. Складання з допомогою вчителя твору-мініатюри за прочитаним.
Л.Забашта «Людина починається з добра», В.Сухомлинський «Добре слово»,
прислів’я.
|
|
3
|
Відображення народного
побуту у соціально-побутовій казці. Місце подій у казці, особливості мови цих
казок. Відмінність соціально-побу- тових казок від казок про
тварин та героїко-фантастичних (чарівних).
Українська
народна казка «Названий батько».
|
||
4
|
Жанрові особливості віршів, їх тематика та проблематика. Народна притча.
Самостійне визначення типу персонажа, власне ставлення до героїв твору,
обґрунтування своїх думок.
І.
Кульська «На автобусній зупин -ці», І. Драч «Хіба чекати плати за добро» (напам’ять), притча «Чарівні окуляри»
|
||
5
|
10 вересня – День народження О.Довженка
|
Усвідомлення взаємозв’язку: письменник – талановита людина; автобіографії
письменників для молодших школярів. Складання плану оповідання.
О.Довженко «Зачарована Десна»
|
|
6
|
Урок позакласного читання.
У світі літературної
казки
|
||
7
|
17 вересня – День народження М.Коцюбин-
ського
|
Усвідомлення
взаємозв’язків: письменник – талановита людина, письменник – жанр. Переказ оповідання від
імені одного з його героїв. М. Коцюбинський «Нюренберзьке яйце»
|
|
8
|
21 вересня – День працівників лісу
|
Типи персонажів: позитивні, негативні; мотиви їхніх вчинків. Словесне
малювання прочитаного.
В.Чухліб «Лісова дивина», О.Сенатович «Друже мій»
|
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі,
їх взаємозв’язки.
П.Утевська «Квітковий годинник»
|
|||
9
|
Спостереження за авторським вибором слова у творі під час описів природи,
зовнішності персонажу, характеристики героя. Складання плану оповідання та
використання його для різних видів переказу.
О.Донченко «Дівчина над струмком»( уривок із повісті «Лісничиха»)
|
||
10
|
28 вересня – День народження Д.Павличка
|
Монографічне вивчення творчості Дмитра Павличка. Усвідомлення
взаємозв’язків: письменник – тема, письменник – жанр, письменник – талановита
людина. Д.Павличко «Де найкраще місце
на землі», «Яблуко», «Мурашка», «Весна», «Два кольри…» (напам’ять)
|
|
11
|
Контрольна робота №1.
Аудіювання (письмово)
|
||
12
|
Урок позакласного читання
Сторінки з книги
природи
|
Тема
|
|
Читаємо у жовтні
|
|||
13
|
1 жовтня – Міжнародний день музики
|
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання.
І. Драч «Славетна співачка»
|
c.49-53
|
14
|
4 жовтня – Всесвітній день захисту тварин
|
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку
твору.
А.Давидов «Лісове озеро»
Михайло Чабанівський «Вірний»
|
С.54-58
|
15
|
5 жовтня – Всесвітній день учителя
|
Жанрові особливості віршів. С.Гордієнко «З Днем учителя», Т.Коломієць
«Перша вчителька»
Власне ставлення до героїв твору. В.Сухомлинський «Учитель і учні»
|
С.59-62
|
16
|
Перший понеділок жовтні – Міжнародний день
лікаря
|
Удосконалення навички
усвідомле- ного, у відповідному темпі читання мовчки тексту.
М.Слабошпицький
«Славетний лікар Агапіт»
|
С.62-65
|
17
|
11 жовтня – Міжнародний день дівчаток
|
Власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок.
Віктор Гюго «Козета»
|
С.66-71
|
18
|
Урок позакласного читання.
Світ дитинства.
|
||
19
|
14 жовтня – Покрова Пресвятої Богородиці
14 жовтня – День українсь- кого козацтва;
День захисни -ка Вітчизни
|
Порівняння текстів різних жанрів.
Д.Білоус
«Покрова», В.Скуратівський «Покривонько, покрий мою голівоньку»
Легенда як твір-переказ
про якісь події, факти, людей, оповитий казко -вістю, фантастикою. Герої
легенд, їхні риси особистості. Легенда «Про запорожців»; Н. Красоткіна «До Дня захисника Вітчизни»(с.87)
|
С.72-71
С.76-77
|
20
|
Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного.
Б.Грінченко «Олеся»
|
С.78-86
|
|
21
|
21 жовтня – Всесвітній день яблук
|
Доповнення прозових творів.
О.Гончар «Романові яблука»
Тест з теми
|
С.89-91
|
22
|
Контрольна робота №2.
Навичка читання мовчки (письмово)
|
||
23
|
Урок позакласного читання. Удосконалення умінь розрізняти
зміст художньої, науково-художньої та науково-популярної книжки, спираючись
на її ілюстративний та довідково-інформаційний апарат
|
Тема
|
|
Читаємо у листопаді
Контрольна робота№3. Усний переказ прочитаного
твору(усно). Протягом листопада
|
|||
24
|
9 листопада – День української писемності та
мови
|
Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ у тексті. «Українська
мова в колі інших мов» (з енциклопедії), Д.Павличко «Рідна мова»
Валентина Онопрієнко«Казка про мову»
Вивчити напам’ять уривок (2-3 абзац)
|
С.92-95
|
25
|
Складання творів – мініатюр на визначену тему. В.Лучук «Мова кожного народу»(напам’ять)
І.Малкович «Хай це, можливо, і не найсуттєвіше…» К.р. Усний переказ
|
С.96-97
|
|
26
|
13 листопада – День народження Остапа Вишні
|
Автобіографічне
оповідання. Спос - тереження за
авторським вибором слова для характеристики героя, створення комічних
ситуацій і т.д.
О.Вишня
«Перший диктант» (І частина) К.р. Усний переказ
|
С.97-99
|
27
|
О.Вишня
«Перший диктант» ,
(продовження 2-3 частини) К.р. Усний переказ
|
С.100-104
|
|
28
|
Урок позакласного читання.
Світ моєї країни.
|
||
29
|
16 листопада – Міжнародний день толерантності
|
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку
твору.
Притча «Терпимість», «Притча про дружбу» К.р. Усний переказ
|
С.105-107
С.112
|
30
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі,
їх взаємозв’язки.
Б.Грінченко «Украла»
|
С.106-109
|
|
31
|
Спостереження за авторським вибором слова під час діалогів, описів
зовнішності персонажів, характеристики героїв. Б.Грінченко «Украла»
|
С.109-111
|
|
32
|
20 листопада – Всесвітній день дитини
|
Самостійне визначення типу персонажа, власне ставлення до героїв твору, обґрунтування
своїх думок. А.Григорук «Гра в шашки»; лічилки*
|
С.113-116
|
33
|
Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину.
П.Глазовий
«Фальшива дружба, або колективна творчість», А. Костецький «Справжні
подруги»; прислів’я про дружбу
|
С.116-118
|
|
34
|
22 листопада День пам’яті жертв Голодомору
|
Історичні оповідання для дітей.
М.Магера «Бевка»
Тест з теми
|
С.118-124
|
35
|
Урок позакласного читання.
Твори українських письменників
|
Тема
|
|
Читаємо у грудні
Контрольна робота №4. Навички читання вголос (усно) Протягом грудня
|
|||
36
|
5 грудня – міжнародний день волонтерів
|
Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки прочитаних
творів. Складання творів – мініатюр на визначену тему.
Притча «Скалки доброти», В.Сухомлинський «Протоптали стежку»
|
С.125-127
|
37
|
10 грудня – Всесвітній день футболу
|
Розуміння смислових зв’язків у прочитаному тексті. Відмінність
соціально-побутових казок від казок про тварин.
«З енциклопедії про футбол», українська казка «Пригоди м’яча» К.р.Навичка читання вголос.
|
С.128-130
|
38
|
Удосконалення навички
усвідомле- ного, у відповідному темпі читання мовчки.
М.Чумарна
«Лумпумчик»
К.р.Навичка читання вголос.
|
С.131-134
|
|
39
|
Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх
характеристики і підготовки до виразного читання. Читання в особах. М.Чумарна
«Лумпумчик» К.р.Навичка читання вголос.
|
С.134-140
|
|
40
|
10 грудня – День захисту прав людей
|
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання, повісті.
«Ніхто не має права ображати людину» (За А.Усачовим), М. Носов «Як
Незнайко був художником» К.р.Навичка читання вголос.
|
С.141-147
|
41
|
Урок позакласного читання
Твори зарубіжних письменників
|
||
42
|
Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі,
їх взаємозв’язки.
В.Нестайко «Незвичайні пригоди в лісовій школі» (уривок)
|
С.147-151
|
|
43
|
Письмова контрольна робота за І семестр
|
||
44
|
1 січня – Новий рік
|
Формування умінь підтримувати
колективну дискусію за змістом прочитаного.
«Із казки про новорічних чарівників»
|
С.151-153
|
45
|
Спостереження за авторським вибором слова у творі. Доповнення прозових
творів.О. Дерманський «Чудове Чудовисько» Тест з теми
|
С.153-154
|
|
46
|
Урок позакласного читання. Новорічні дива
|
||
47
|
Спостереження за
авторським вибором слова у творі. Доповнення прозових творів. О.Дерманський
«Чудове Чудовисько»
Підсумковий урок за І
семестр.
|
С155-156
Тема
|
|
УКРАЇНСЬКА МОВА
Л.О.Варзацька, Г.О.Зроль
№
з/п
|
Тема
|
Дата
|
Мова і мовлення
|
||
1.
|
Мова в житті
народу. (Вправи 1-4)
|
|
2.
|
Збагачення мови н
|
|
3.
|
Культура мовлення
і культура спілкування. (Вправи 11-15)
|
|
Текст
|
||
4.
|
Повторення відомостей про текст.
Ознаки тексту. (Вправи 16-20)
|
|
5.
|
Які бувають тексти.
Текст-опис, текст-розповідь, текст-міркування. (Вправи 21-25)
|
|
6.
|
Тема і основна
думка тексту. (Вправи 26-30)
|
|
7.
|
Текст-опис.
(Вправи 31-36)
|
|
8.
|
Урок розвитку мовлення.Складання ділових текстів (записка)
|
|
9.
|
Аналіз р.м.Будова тексту. (Вправи 37-42)
|
|
10.
|
Поділ тексту на
частини. План. (Вправи 43-46)
|
|
11.
|
Про одне і те ж
по-різному: науково-популярні та художнітексти. (Вправи 47-52)
|
|
12.
|
Контрольна робота: письмовий переказ.
|
|
13.
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми «Текст». (Вправи 53 – 57). Тематичне оцінювання
|
Тема
|
Речення
Контрольна робота: діалог (усно) Протягом жовтня
|
||
14.
|
Речення.
Видиречень за метою висловлювання. (Вправи 58 – 62)
|
|
15.
|
Головні та
другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні. (Вправи 63-68) Контрольна робота: діалог (усно)
|
|
16.
|
Урок розвитку мовлення. Докладний
переказ тексту «Як краса врятувала берізку»
|
|
17.
|
Аналіз р.м. Тренувальн вправи на побудову та
поширення речення. (Вправи69-73) Контрольна
робота: діалог (усно)
|
|
18.
|
Головні та
другорядні однорідні члени речення. (Вправи 74-79)Контрольна робота: діалог (усно)
|
|
19.
|
Поєднання однорідних членів речення сполучниками.
(Вправи80-84)
|
|
20.
|
Контрольна робота: списування.
|
|
21.
|
Аналіз контрольної роботи.
Узагальнення вивченого про речення. (Вправи 85-89) Самостійна робота
Тематичне оцінювання.
|
Тема
|
Слово. Значення слова. Частини мови
|
||
22.
|
Частини мови: повторення вивченогоу 1-3
класах. (Вправи 90-94)
|
|
23.
|
Вживання слів у прямому та
переносному значенні. (Вправи 95– 99)
|
|
24.
|
Урок розвитку мовлення. Текст – розповідь на основі спостережень за природою « Золота осінь»
|
|
25.
|
Аналіз р.м. Слова порівняння у текстах-описах.
(Вправи 100-104)
|
|
Іменник
|
||
26.
|
Іменник. Повторення вивченого про іменник.
(Вправи 105-107)
Відмінювання іменників. (Вправи
108-113)
|
|
27.
|
Вправляння у відмінюванні іменників у
однині. (Вправи 114-119)
|
|
28.
|
Розрізнення відмінків іменників.
Відмінність родового і знахідного відмінків. (Вправи 120-125)
|
|
29.
|
Розрізнення називного і знахідного відмінків. (Вправи
126-129)
|
|
30.
|
Особливості давального і
місцевого відмінків. (Вправи 130-133)
|
|
31.
|
Урок розвитку мовлення Складання
і записування зв,язних між собою речень, які описують зміст малюнка.
|
|
32.
|
Аналіз р.м.Чергування звуків [і] з [о], [е] в
іменниках жіночого і чоловічого роду. (Вправи 134-139)
|
|
33.
|
Зміна приголосних в
іменниках перед закінченням -і. (Вправи140-145)
|
|
34.
|
Правопис закінчень іменників жіночого та
чоловічого роду на -а(-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 146-150)
|
|
35.
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в
родовому відмінку однини. (Вправи 151-155)
|
|
36.
|
Правопи сзакінчень іменників жіночого роду в
орудному відмінку однини. (Вправи 156-160)
|
|
37.
|
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з
основою на твердий, м’який, шиплячий приголосний та -й і -р в орудному відмінку однини. (Вправи
161-165)
|
|
38.
|
Правопис закінчень іменників жіночого роду з нульовим закінченням у
початковій формі в орудному відмінку однини. (Вправи 166-171)
|
|
39.
|
Урок розвитку мовлення. Текст
– розповідь «Калина-символ України».
|
|
40.
|
Аналіз р.м. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в
давальному і місцевому відмінках однини (Вправи 172-177)
|
|
41.
|
Правопис відмінкових закінчень іменників у
множині. (Вправи178-182)
|
|
42.
|
Контрольна робота з мовноїтеми «Іменник»
|
|
43.
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення вивченого з теми
«Іменник» (Вправи 183-188)
|
Тема
|
Прикметник
|
||
44.
|
Роль прикметників
у мовленні. (Вправи 189-192)
|
|
45.
|
Зв'язок прикметників з
іменниками в реченні. (Вправи 193-197)
|
|
46.
|
Урок розвитку мовлення.Текст–опис за фотоілюстрацією. Науковий опис
голуба.
|
|
47.
|
Аналіз р.м. Прикметники-антоніми і
прикметники-синоніми. (Вправи 198-203)
|
|
48.
|
Змінювання прикметників за
родами та числами. (Вправи 204-213)
|
|
49.
|
Відмінювання прикметників. (Вправи 214-219)
|
|
50.
|
Вправи на
визначення відмінків прикметників у
реченні. (Вправи220-223)
|
|
51.
|
Вправи на
визначення відмінків прикметників у
реченні. (Вправи220-223)
|
|
52.
|
Спостереження за
зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. (Вправи 224-228)
|
|
53.
|
Вправи на
визначення відмінків прикметників у реченні. (Вправи229-233)
|
|
54.
|
Інтегрований урок
систематизації і узагальненнязнань з теми «Зміна закінченьприкметників
у різних відмін- кових формах». (Вправи 234-239).
|
|
55.
|
Урок розвитку мовлення.
Складання текстів письмових
привітань.
|
|
56.
|
Аналіз Р.м.Використання прикметників в описі зовнішності людини. (Вправи240
– 243)
|
|
57.
|
Використання прикметників в описах пейзажу.
(Вправи 244-247)
|
|
58.
|
Контрольна робота:диктант.
|
|
59.
|
Аналіз к.р. Вимова та правопис прикметниківна
-ський- , -зький-, -цький-(Вправи 248-252)
|
|
60.
|
Вживання знака
м’якшення перед закінченням прикметників. (Вправи 253-257) Самостійна робота
|
|
61.
|
Вимова та
правопис закінчень -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи
258-262)
|
|
62.
|
Урок розвитку мовлення. Текст –міркування «Чому важливо бути доброю людиною.
|
|
63.
|
Відмінювання прикметників у
множині. (Вправи
263-266)
Підсумковий урок за І семестр.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар