4 клас І семестр ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ і МОВА


4 клас І семестр
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Барна М.М., Волощенко О.В., Козак О.П.

№ з/п
Знаменна /пам’ятна
дата
Тема уроку
Дата

Читаємо у вересні

1
1 вересня – День Знань
Удосконалення навичок свідомого, правильного, виразного читання вголос із дотриманням основних норм літературної вимови. Народна соціально-побутова казка.
Н.Забіла «Нам треба вчитися», українська народна казка «Найдорожчий плід», прислів’я.

2
5 вересня – Міжнарод-
ний день благодійності
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору. Складання з допомогою вчителя твору-мініатюри за прочитаним.
Л.Забашта «Людина починається з добра», В.Сухомлинський «Добре слово», прислів’я.

3

Відображення народного побуту у соціально-побутовій казці. Місце подій у казці, особливості мови цих казок.   Відмінність соціально-побу- тових казок від казок про тварин та героїко-фантастичних (чарівних).
Українська народна казка «Названий батько».

4

Жанрові особливості віршів, їх тематика та проблематика. Народна притча. Самостійне визначення типу персонажа, власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок.
І. Кульська «На автобусній зупин -ці», І. Драч «Хіба чекати плати за добро» (напам’ять), притча «Чарівні окуляри»

5
10 вересня – День народження О.Довженка
Усвідомлення взаємозв’язку: письменник – талановита людина; автобіографії письменників для молодших школярів. Складання плану оповідання.
О.Довженко «Зачарована Десна»

6

Урок позакласного читання.
У світі літературної  казки

7
17 вересня – День народження М.Коцюбин-
ського
Усвідомлення взаємозв’язків: письменник – талановита людина,  письменник – жанр. Переказ оповідання від імені одного з його героїв. М. Коцюбинський «Нюренберзьке яйце»

8
21 вересня – День працівників лісу
Типи персонажів: позитивні, негативні; мотиви їхніх вчинків. Словесне малювання прочитаного.
В.Чухліб «Лісова дивина», О.Сенатович «Друже мій»

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.
П.Утевська «Квітковий годинник»
9

Спостереження за авторським вибором слова у творі під час описів природи, зовнішності персонажу, характеристики героя. Складання плану оповідання та використання його для різних видів переказу.
О.Донченко «Дівчина над струмком»( уривок із повісті «Лісничиха»)

10
28 вересня – День народження Д.Павличка
Монографічне вивчення творчості Дмитра Павличка. Усвідомлення взаємозв’язків: письменник – тема, письменник – жанр, письменник – талановита людина.   Д.Павличко «Де найкраще місце на землі», «Яблуко», «Мурашка», «Весна», «Два кольри…» (напам’ять)

11

Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово)

12

Урок позакласного читання
Сторінки з книги природи


Тема

Читаємо у жовтні

13
1 жовтня – Міжнародний день музики
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання.
І. Драч «Славетна співачка»


c.49-53
14
4 жовтня – Всесвітній день захисту тварин
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору.
А.Давидов «Лісове озеро»
Михайло Чабанівський «Вірний»



С.54-58

15
5 жовтня – Всесвітній день учителя
Жанрові особливості віршів. С.Гордієнко «З Днем учителя», Т.Коломієць «Перша вчителька»
Власне ставлення до героїв твору. В.Сухомлинський «Учитель і учні»





С.59-62
16
Перший понеділок жовтні – Міжнародний день лікаря
Удосконалення навички усвідомле- ного, у відповідному темпі читання мовчки тексту.
М.Слабошпицький «Славетний лікар Агапіт»




С.62-65
17
11 жовтня – Міжнародний день дівчаток
Власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок.
Віктор Гюго «Козета»

С.66-71
18

Урок позакласного читання.
Світ дитинства.

19
14 жовтня – Покрова Пресвятої Богородиці
14 жовтня – День українсь- кого козацтва;
День захисни -ка Вітчизни
Порівняння текстів різних жанрів.
Д.Білоус «Покрова», В.Скуратівський «Покривонько, покрий мою голівоньку»
Легенда як твір-переказ про якісь події, факти, людей, оповитий казко -вістю, фантастикою. Герої легенд, їхні риси особистості. Легенда «Про запорожців»;  Н. Красоткіна «До Дня захисника Вітчизни»(с.87)




С.72-71


С.76-77
20

Формування емоційно-оцінного ставлення до прочитаного.
Б.Грінченко «Олеся»


С.78-86
21
21 жовтня – Всесвітній день яблук
Доповнення прозових творів.
О.Гончар «Романові яблука»
Тест з теми


С.89-91
22

Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (письмово)

23

Урок позакласного читання.  Удосконалення умінь розрізняти зміст художньої, науково-художньої та науково-популярної книжки, спираючись на її ілюстративний та довідково-інформаційний апарат





Тема

Читаємо у листопаді
Контрольна робота№3. Усний переказ прочитаного твору(усно). Протягом листопада

24
9 листопада – День української писемності та мови
Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ у тексті. «Українська мова в колі інших мов» (з енциклопедії), Д.Павличко «Рідна мова»
Валентина Онопрієнко«Казка про мову»  Вивчити напам’ять уривок (2-3 абзац)




С.92-95
25

Складання творів – мініатюр на визначену тему. В.Лучук «Мова кожного народу»(напам’ять)
І.Малкович «Хай це, можливо, і не найсуттєвіше…» К.р. Усний переказ




С.96-97
26
13 листопада – День народження Остапа Вишні
Автобіографічне оповідання. Спос  - тереження за авторським вибором слова для характеристики героя, створення комічних ситуацій і т.д.
О.Вишня «Перший диктант»                 (І частина)     К.р. Усний переказ




С.97-99
27

О.Вишня «Перший диктант» , (продовження 2-3 частини)                К.р. Усний переказ


С.100-104
28

Урок позакласного читання.
Світ моєї країни.


29
16 листопада – Міжнародний день толерантності
Розвиток умінь самостійно усвідомлювати та визначати тему і основну думку твору.
Притча «Терпимість», «Притча про дружбу» К.р. Усний переказ


С.105-107
С.112
30

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.
Б.Грінченко «Украла»



С.106-109
31

Спостереження за авторським вибором слова під час діалогів, описів зовнішності персонажів, характеристики героїв. Б.Грінченко «Украла»

С.109-111
32
20 листопада – Всесвітній день дитини
Самостійне визначення типу персонажа, власне ставлення до героїв твору, обґрунтування своїх думок. А.Григорук «Гра в шашки»; лічилки*


С.113-116
33

Гумор як добродушний необразливий сміх, його виховний вплив на людину.
П.Глазовий «Фальшива дружба, або колективна творчість»,                  А. Костецький «Справжні подруги»; прислів’я про дружбу



С.116-118
34
22 листопада  День пам’яті жертв Голодомору
Історичні оповідання для дітей.
М.Магера «Бевка»
Тест з теми

С.118-124
35

Урок позакласного читання.
Твори українських письменників  

Тема

Читаємо у грудні
Контрольна робота №4. Навички читання вголос (усно) Протягом грудня

36
5 грудня – міжнародний день волонтерів
Удосконалення умінь самостійно визначати жанрові ознаки прочитаних творів. Складання творів – мініатюр на визначену тему.
Притча «Скалки доброти», В.Сухомлинський «Протоптали стежку»




С.125-127
37
10 грудня – Всесвітній день футболу
Розуміння смислових зв’язків у прочитаному тексті. Відмінність соціально-побутових казок від казок про тварин. 
«З енциклопедії про футбол», українська казка «Пригоди м’яча» К.р.Навичка читання вголос.



С.128-130

38

Удосконалення навички усвідомле- ного, у відповідному темпі читання мовчки.
М.Чумарна «Лумпумчик» К.р.Навичка читання вголос.



С.131-134
39

Знаходження і пояснення ознак певних подій, явищ, персонажів із метою їх характеристики і підготовки до виразного читання. Читання в особах. М.Чумарна «Лумпумчик» К.р.Навичка читання вголос.



С.134-140
40
10 грудня – День захисту прав людей
Удосконалення умінь орієнтуватися в структурі оповідання, повісті.
«Ніхто не має права ображати людину» (За А.Усачовим), М. Носов «Як Незнайко був художником» К.р.Навичка читання вголос.


С.141-147
41

Урок позакласного читання
Твори зарубіжних письменників

42

Факти, події, випадки, пригоди, характери персонажів у художньому творі, їх взаємозв’язки.
В.Нестайко «Незвичайні пригоди в лісовій школі» (уривок)



С.147-151
43

Письмова контрольна робота за             І семестр

44
1 січня – Новий рік
Формування умінь підтримувати  колективну дискусію за змістом прочитаного.
«Із казки про новорічних чарівників»



С.151-153
45

Спостереження за авторським вибором слова у творі. Доповнення прозових творів.О. Дерманський «Чудове Чудовисько» Тест з теми


С.153-154
46

Урок позакласного читання. Новорічні дива

47

Спостереження за авторським вибором слова у творі. Доповнення прозових творів. О.Дерманський «Чудове Чудовисько»
Підсумковий урок за І семестр.



С155-156
Тема


УКРАЇНСЬКА МОВА
 Л.О.Варзацька, Г.О.Зроль

з/п
Тема
Дата

Мова і мовлення


1.                   
Мова в житті народу. (Вправи 1-4)

2.                   
Збагачення мови н

3.                   
Культура мовлення і культура спілкування. (Вправи 11-15)


Текст

4.                   
Повторення відомостей про текст. Ознаки тексту. (Вправи 16-20)

5.                   
Які бувають тексти. Текст-опис, текст-розповідь, текст-міркування. (Вправи 21-25)

6.                   
Тема і основна думка тексту. (Вправи 26-30)

7.                   
Текст-опис. (Вправи 31-36)

8.                   
Урок розвитку мовлення.Складання ділових текстів (записка)

9.                   
Аналіз р.м.Будова тексту. (Вправи 37-42)

10.               
Поділ тексту на частини. План. (Вправи 43-46)

11.               
Про одне і те ж по-різному: науково-популярні та художнітексти. (Вправи 47-52)

12.               
Контрольна робота: письмовий переказ.

13.               
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок з теми «Текст». (Вправи 53 – 57). Тематичне оцінювання

Тема

Речення
Контрольна робота: діалог (усно)  Протягом жовтня

14.               
Речення. Видиречень за метою висловлювання. (Вправи 58 – 62)

15.               
Головні та другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні. (Вправи 63-68) Контрольна робота: діалог (усно)

16.               
Урок розвитку мовлення. Докладний переказ тексту «Як краса врятувала берізку»

17.               
Аналіз р.м. Тренувальн вправи на побудову та поширення речення. (Вправи69-73) Контрольна робота: діалог (усно)

18.               
Головні та другорядні однорідні члени речення. (Вправи 74-79)Контрольна робота: діалог (усно)

19.               
Поєднання однорідних членів речення сполучниками. (Вправи80-84)

20.               
Контрольна робота: списування.

21.               
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення вивченого про речення. (Вправи 85-89) Самостійна робота
Тематичне оцінювання.


Тема

Слово. Значення слова. Частини мови

22.               
Частини мови: повторення вивченогоу 1-3 класах. (Вправи 90-94)

23.               
Вживання слів у прямому та переносному значенні. (Вправи 95– 99)

24.               
Урок розвитку мовлення. Текст – розповідь на основі спостережень за природою « Золота осінь»

25.               
Аналіз р.м. Слова порівняння у текстах-описах. (Вправи 100-104)


Іменник

26.               
Іменник. Повторення вивченого про іменник. (Вправи 105-107)
Відмінювання іменників. (Вправи 108-113)

27.               
Вправляння у відмінюванні іменників у однині. (Вправи 114-119)

28.               
Розрізнення відмінків іменників. Відмінність родового і знахідного відмінків. (Вправи 120-125)

29.               
Розрізнення називного і  знахідного відмінків. (Вправи 126-129)

30.               
Особливості давального і місцевого відмінків. (Вправи 130-133)

31.               
Урок розвитку мовлення Складання і записування зв,язних між собою речень, які описують зміст малюнка.


32.               
Аналіз р.м.Чергування звуків [і] з [о], [е] в іменниках жіночого і чоловічого роду. (Вправи 134-139)

33.               
Зміна приголосних в іменниках перед закінченням -і. (Вправи140-145)

34.               
Правопис закінчень іменників жіночого та чоловічого роду на -а(-я) в родовому відмінку однини. (Вправи 146-150)

35.               
Правопис закінчень іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. (Вправи 151-155)

36.               
Правопи сзакінчень іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. (Вправи 156-160)

37.               
Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на твердий, м’який, шиплячий приголосний та -й і -р в орудному відмінку однини. (Вправи 161-165)

38.               
Правопис закінчень іменників жіночого роду з нульовим закінченням у початковій формі в орудному відмінку однини. (Вправи 166-171)

39.               
Урок розвитку мовлення. Текст – розповідь «Калина-символ України».

40.               
Аналіз р.м. Паралельні закінчення іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини (Вправи 172-177)

41.               
Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. (Вправи178-182)

42.               
Контрольна робота з мовноїтеми «Іменник»

43.               
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення вивченого з теми «Іменник» (Вправи 183-188)

Тема

Прикметник

44.               
Роль прикметників у мовленні. (Вправи 189-192)

45.               
Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. (Вправи 193-197)

46.               
Урок розвитку мовлення.Текст–опис за фотоілюстрацією. Науковий опис голуба.


47.               
Аналіз р.м. Прикметники-антоніми і прикметники-синоніми. (Вправи 198-203)

48.               
Змінювання прикметників за родами та числами. (Вправи 204-213)

49.               
Відмінювання  прикметників. (Вправи 214-219)

50.               
Вправи на визначення  відмінків прикметників у реченні. (Вправи220-223)

51.               
Вправи на визначення  відмінків прикметників у реченні. (Вправи220-223)

52.               
Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. (Вправи 224-228)

53.               
Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. (Вправи229-233)

54.               
Інтегрований урок систематизації і узагальненнязнань з теми «Зміна закінченьприкметників у різних відмін- кових формах». (Вправи 234-239).

55.               
Урок розвитку мовлення.  Складання текстів письмових привітань.

56.               
Аналіз Р.м.Використання прикметників в описі зовнішності людини. (Вправи240 – 243)

57.               
Використання прикметників в описах пейзажу. (Вправи 244-247)

58.               
Контрольна робота:диктант.

59.               
Аналіз к.р. Вимова та правопис прикметниківна  
-ський- , -зький-, -цький-(Вправи 248-252)

60.               
Вживання знака м’якшення перед закінченням прикметників. (Вправи 253-257) Самостійна робота

61.               
Вимова та правопис закінчень -ій у прикметниках жіночого роду в давальному і місцевому відмінках однини. (Вправи 258-262)

62.               
Урок розвитку мовлення. Текст –міркування «Чому важливо бути доброю людиною.

63.               
Відмінювання прикметників у множині.                         (Вправи 263-266)
Підсумковий урок за І семестр.








Немає коментарів:

Дописати коментар